Duet bij Albert Heijn

Vanochtend stond ik in de rij bij de enige kassa van AH die open was om mijn boodschappen af te rekenen. Er was een kleine file. De caissière was druk in gesprek met haar mannelijke college achter de sigarettenbalie. Dat ging vanwege de fysieke afstand met stemverheffing. Klanten werden geheel genegeerd. Als een robot wikkelt zij haar klanten af onder voortduring van haar gesprek met de mannelijke collega. De caissière gaat blijkbaar na vijf jaar werken bij dat filiaal weg begreep ik. Dat zal die vestiging van AH goed doen.

Het duet ging niet alleen over haar vertrek, maar ook over een collega die blijkbaar met promotie naar een ander filiaal is overgeplaatst. Dat vond ze onbegrijpelijk. De klanten in de rij bij de kassa kijken elkaar aan. Hun gezicht vertoont onbegrip en ergernis om vervolgens als een robot te worden afgehandeld met de boodschappen en de betaling. Ook ik onderging die vernedering terwijl zij met een achteloze worp mijn kwetsbare TUC’s op de balie werpt. Die blijven toch niet heel in mijn maag dacht ik om een confrontatie te vermijden.

Het wordt tijd dat de klanten van Albert Heijn zich laten inspireren door de Arabische Lente. Weg met personeel dat dictatoriale neigingen vertoont en geen aandacht heeft voor het klantenvolk.

Reacties zijn momenteel geblokkeerd

Pagina’s
Archief